Monday, December 20, 2010

Betapa aku rindu

Membaca atau menuturnya, akan membuat jiwa beralun membuai, melankolik. Bangkitnya rasa sesama manusia, mengukur mesra yang pernah/saling terjalin. Kita akan mudah begelonjak dada, memungkinkan sehingga menitis air mata. Ini adalah rasa yang patut kau dan aku syukuri.

Bagi kita yang punya pegangan, sasaran rindu itu hanya kepada Dia – adalah punca kekuatan. 'Betapa aku rindu', satu frasa yang mampu membangkitkan rasa yang berbeda bagai langit dan bumi.

7 comments:

Reyna Ren said...

Cheeeyyy-waaahh!

Puteri Bunga Semalu said...

Allah rindu mendengarkan rintihan rindu sang hamba yang berpanjangan.

Anonymous said...

salam. Bila nak terbitkan buku baru selepas 2 siri takluk jagat? Buku tu memang best lah!!!

Anonymous said...

Cikpuan Kuchiki EnnaMoon, saya sedang berusaha menyiapkan sambungan yang ketiga. Terima kasih kerana sudi membaca siri novel saya :)
-zaki zainol

Anonymous said...

bila agaknya takluk jagat 3 keluar.........rizalrazaai

Unknown said...

salam saudara..
saya ada membeli novel takluk jagat versi alaf 21...
sambungannya tiada ke??

Liya Pransiska said...


I am very interested in the information contained in this post. The information contained in this post inspired me to generate research ideas. Jurnal Teknik
Unimuda Sorong